.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در ۱۴۱ شهر/ ۸ صبح ۲۸ اردیبهشت؛ اتمام زمان تبلیغات انتخاباتی
دبیر ستاد انتخابات کشور از انتخابات تمام الکترونیک در ۱۴۱ شهر خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ هزار هیات اجرایی بخش و شهرستان مسوولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

به گزارش شمال نیوز، علی پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور در نشست خبری با بیان اینکه با توجه به تقویم زمانبندی برگزاری انتخابات دو روز به پایان تبلیغات مانده و سه روز دیگر اخذ رای را خواهیم داشت، گفت: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، همه ملزومات و اقلامی که باید برای برگزاری انتخابات به شهرستان ها و بخش ها ارسال می شد فرستاده شده و هیچ مشکلی در این روند ندارم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 63 هزار و 428 شعبه اخذ رای و بیش از هزار و 60 هیات اجرایی بخش و شهرستان داریم که مسوولیت برگزاری انتخابات و تعیین شعب اخذ رای را بر عهده دارند تصریح کرد: بیشترین شعب اخذ رای در تهران ،خراسان رضوی و مازندران و کمترین شعب در قم، ایلام و قزوین است.

پورعلی مطلق افزود: در این دره از انتخابات 94 نفر برای میان دوره ای مجلس با هم رقابت می کنند، در بحث شوراهای اسلامی دیگر هیچ گونه رد یا تایید نخواهیم داشت و همه افرادی که در گردونه رقابت هستند صلاحیت انها تایید شده است و این موضوع را به فرمانداریها اعلام کردیم.

وی پایان زمان تبلیغات انتخاباتی را 8 صبح روز پنجشنبه اعلام کرد و گفت: طبق قانون، 24 ساعت قبل از روز اخذ رای، تبلیغات ممنوع است ، در رابطه با انتخابات بیش از یک میلیون و 150 نفر عوامل اجرایی سر صندوق داریم که این عوامل پنج تا هفت نفر کسانی هستند که توسط هیات های اجرایی انتخاب می شوند.

پورعلی مطلق با بیان اینکه وزیر کشور می تواند بر اساس قانون بازرسینی به کلیه شعب اعزام کند  افزود: هیات های نظارت نیز بر امر انتخابات نظارت دارند و دو تا سه نفر محافظ سر صندوق برای حفاظت از صندوق داریم و هیات های نظارت شورای نگهبان نیز می توانند یک نفر یا تعداد بیشتر برای شعب اخذ رای بگذارند که میانگین حدود سه تا چهار نفر داشتیم.

پورعلی مطلق ادامه داد: تعداد صندوق های اخذ رای بیش از 130 هزار صندوق است و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها، هزار و 224 شهر داریم که از این تعداد 141 شهر انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود، ضای کشور ما با توجه به شروع انتخابات شوراها رقابتی شده و احساس می کنم ما مشارکت خوبی در این دوره از انتخابات داریم و می توانیم بگوییم رکورد در این زمینه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه  برای حضور نمایندگان نامزدهای انتخاباتی در شعب اخذ رای کارت صادر خواهد شد، افزود: نماینده نامزدها می توانند از روز جمعه از شروع کار هیات های اجرایی در فرمانداری و بخشداری ها حضور پیدا کنند تا در جریان روند برگزاری انتخابات قرار بگیرند. با حضور این ها سلامت انتخابات بیشتر از گذشته تضمین خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشوربا اشاره به برگزاری  انتخابات تمام الکترونیکی برای 141 شهرخاطر نشان کرد: در این شهرها غافل نشدیم و امکانات دستی را مهیا کردیم که اگر مشکلی پیش بیاید، تمام ملزومات انتخابات دستی مهیا است تا وقفه ای برای رای دهندگان ایجاد نشود.

پورعلی مطلق تصریح کرد: تخلفات این دوره از انتخابات را یک سوم انتخابات گذشته است  و در مورد گزارش هایی  که  به ما می رسدباید گفت که  تا حکم صادر نشده نمی توانیم بگوییم دز گزارش رسیده جرم شده است یاخیر، و البته با هماهنگی شورای نگهبان و قوه قضاییه تخلفات را منعکس و پیگیری کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پخش فیلم یکی از نامزدها که در آن به رییس جمهوری هتک حرمت شده است جرم تلقی نشد؟ افزود: براساس ماده 62 تا 72 قانون انتخابات ریاست جمهوری که در سال 1391 نیز اصلاح شد وظایف کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده و کمیسیون فراتر از آن وظایف را نمی تواند بررسی کند .در این کمیسیون طبق قانون برنامه زنده نمی تواند همان لحظه تصمیم گیری کند و برنامه ضبط شده براساس رای ترکیب کمیسیون تصمیم گیری می شود.

دبیر ستاد انتخابات کشوردر مورد برگزاری انتخابات خارج از کشور گفت: برای اخذ رای ایرانیان مقیم کانادا برنامه ریزی شده است تا در نقطه ای در آمریکا بتوانیم صندوقی داشته باشیم که رای ایرانیان مقیم کانادا را اخذ کنیم،خوشبختانه همچنان که در داخل کشور ستاد انتخابات داریم برای خارج از کشور نیز ستاد انتخابات داریم. جلسات بسیار خوبی داریم و تا این لحظه در بیش از 133 نمایندگی کشور و 103 کشور، هیات اجرایی خواهیم داشت و بیش از 304 شعبه در خارج از کشور داریم که این تعداد رو به افزایش است و با دوره گذشته حدود 10 الی 12 درصد رشد صندوق را داشتیم.

پورعلی مطلق ادامه داد: کلیه گزارش ها، اتهامات و مباحث بررسی می شود و آن هایی که تاثیر گذار است قبل از اخذ رای و آن هایی که بر انتخابات تاثیرگذار نیست پس از انتخابات بررسی می شود.

وی درباره رد صلاحیت ها در شورای شهر اظهار کرد: در هیات های اجرایی صلاحیت حدود چهار درصد احراز نشد و در نهایت در هیات های نظارت شهرستان، استان و هیات مرکزی آنچه آمار داریم غیر از انصراف دهندگان حدود 6.2 درصد رد صلاحیت شدند.

منبع:شبستان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.166 seconds.